Groupe de Lecture Origami

Groupe de Lecture Origami
Chapitre 4 · Chapitre 3 · Chapitre 2 · Chapitre 1

Le GdL est une réunion hebdomadaire pendant laquelle les membres de l'équipe peuvent échanger autour d'un article. La session se divise en deux temps, d'abord une présentation courte (~10-15 minutes) et informelle accompagnée de quelques slides, suivie d'une discussion autour des verrous scientifiques et des questions techniques ou théoriques.

   

Chapitre 4

image
10/04/2024
Recursive Control Variates for Inverse Rendering
Présenté par Bastien Doignies,
article, slides

image
03/04/2024
Diagramme de Voronoi sur GPU
Présenté par Cyprien Plateau-Holleville,
article, slides

image
20/03/2024
Functional maps explained clearly (for once)
Présenté par Pierre Bourquat,
article, slides

image
13/03/2024
Synthetic Silviculture: Multi-scale Modeling of Plant Ecosystems
Présenté par Celian Louis-Itty,
article, slides

image
06/03/2024
Interactive Depixelization of Pixel Art through Spring Simulation
Présenté par Simon Perche,
article, slides

image
21/02/2024
Progressive Simulation for Cloth Quasistatics
Présenté par Guillaume Gisbert,
article, slides

image
14/02/2024
Example-Based Procedural Modeling Using Graph Grammars
Présenté par Hugo Schott,
article, slides

image
07/02/2024
Robust Low-Poly Meshing for General 3D Models
Présenté par Gabriel Meynet,
article, slides

image
24/01/2024
Second-Order Finite Elements for Deformable Surfaces
Présenté par Bastien Saillant,
article, slides pdf (sans vidéos), slides

image
17/01/2024
Iterative 𝛼-(de)Blending: a Minimalist Deterministic Diffusion Model
Présenté par Bastien Doignies,
article, slides

   

Chapitre 3

image
07/06/2023
Local Optimization for Robust Signed Distance Field Collision
Présenté par Bastien Saillant,
articles, slides

image
24/05/2023
On Discrete Killing Vector Fields and Patterns on Surfaces
Présenté par Pierre Bourquat,
articles, slides

image
03/05/2023
Every Model Learned by Gradient Descent Is Approximately a Kernel Machine
Présenté par Guillaume Gisbert,
articles, slides

image
26/04/2023
A Generalized Ray Formulation For Wave-Optics Rendering
Présenté par Pacôme Luton,
articles, slides

image
19/04/2023
A Practical Model for Realistic Butterfly Flight Simulation
Présenté par Hugo Schott,
articles, slides

image
05/04/2023
GigaGan
Présenté par Simon Perche,
articles, slides

image
29/03/2023
Sphere partitioning
Présenté par Pierre Hubert-Brierre,
articles, slides

image
22/03/2023
Vision Transformers
Présenté par Olivier Pradelle,
articles, slides

image
15/03/2023
Tabular data: Deep Learning is not all you need
Présenté par Bastien Doignies,
articles, articles, slides

image
08/03/2023
You Can Find Geodesic Paths in Triangle Meshes by Just Flipping Edges
Présenté par Pierre Bourquat,
articles, slides

image
01/03/2023
SPH Simulation And Rendering
Présenté par Bastien Saillant,
Articles: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 slides

   

Chapitre 2

image
29/06/2022
Optimal Step Nonrigid ICP Algorithms for Surface Registration
Présenté par Pierre Bourquat,
articles, slides

image
15/06/2022
Vector-field-synthesis
Présenté par Baptiste Genest,
slides

image
08/06/2022
A Deep Dive into Nanite Virtualized Geometry
Présenté par Gabriel Meynet,
siggraph presentation, video

image
25/05/2022
On the Effectiveness of Weight-Encoded Neural Implicit 3D Shapes
Présenté par Nissim Maruani,
article, slides

image
25/05/2022
Deep adaptive sampling for low sample count rendering
Présenté par Bastien Doignies,
article

image
18/05/2022
Functional maps
Présenté par Pierre Bourquat,
siggraph course 2016, missing slides

image
20/04/2022
Recursive analytic spherical harmonics gradient for spherical lights
Présenté par Loïs Paulin,
article

image
06/04/2022
Massively Parallel Rendering of Complex Closed-Form Implicit Surfaces
Présenté par Axel Paris,
article, slides

image
30/03/2022
Parallel Weighted Random Sampling
Présenté par Basile Fraboni,
article, slides, code

image
02/03/2022
Structure-Aware Mesh Decimation
Présenté par Gabriel Meynet,
article

image
16/02/2022
Sampling from Quadric-based CSG surfaces
Présenté par Loïs Paulin,
article

image
01/02/2022
Normal-driven spherical shape analogies
Présenté par Pierre Bourquat,
article, video, slides, code

image
25/01/2022
Neural Strokes: Stylized Line Drawing of 3D Shape
Présenté par Johanna Delanoy,
article, slides

image
19/01/2022
Procedural Urban Forestry
Présenté par Axel Paris,
article, slides

image
12/01/2022
KPConv : Flexible and Deformable Convolution for Point Clouds
Présenté par Olivier Pradelle,
article, slides

   

Chapitre 1

image
28/04/2021
VR-based Student Priming to Reduce Anxiety and Increase Cognitive Bandwidth
Présenté par Florian Ramousse,
article

image
07/04/2021
Watervoxels
Présenté par Jui-Ting Lu,
article, slides, demo

image
31/03/2021
Bim-Gis Integrated Geospatial Information Model Using Semantic Web and Rdf Graphs
Présenté par Diego Vinasco,
article, slides

image
24/03/2021
Deep Image Prior
Présenté par Guillaume Gisbert,
article, slides, page, code

image
17/03/2021
LIMP: Learning Latent Shape Representations with Metric Preservation Priors
Présenté par Clément Lemeunier,
article, slides, code

image
10/03/2021
Data Structures and Algorithms for Nearest Neighbor Search in General Metric Spaces
Présenté par Julien Lacombe,
article, slides

image
03/03/2021
PointNet: Deep Learning on Point Sets for 3D Classification and Segmentation
Présenté par Olivier Pradelle,
article, slides, page, code

image
24/02/2021
Fast Almost-Gaussian Filtering
Présenté par Basile Fraboni,
article, slides, code, sample code

image
17/02/2021
Wasserstein Barycenter and its Application to Texture Mixing
Présenté par Loïs Paulin,
article, slides

image
10/02/2021
Comparing 2D Vector Field Visualization Methods: A User Study
Présenté par Axel Paris,
article, slides

formatted by Markdeep 1.07