Groupe de Lecture Origami Groupe de Lecture Origami
Le GdL est une réunion hebdomadaire pendant laquelle les membres de l'équipe
peuvent échanger autour d'un article. La session se
divise en deux temps, d'abord une présentation courte (~10-15 minutes)
et informelle accompagnée de quelques slides, suivie d'une discussion
autour des verrous scientifiques et des questions techniques ou théoriques.
Chapitre 4
10/04/2024
Recursive Control Variates for Inverse Rendering
Présenté par Bastien Doignies,
article,
slides
03/04/2024
Diagramme de Voronoi sur GPU
Présenté par Cyprien Plateau-Holleville,
article,
slides
20/03/2024
Functional maps explained clearly (for once)
Présenté par Pierre Bourquat,
article,
slides
13/03/2024
Synthetic Silviculture: Multi-scale Modeling of Plant Ecosystems
Présenté par Celian Louis-Itty,
article,
slides
06/03/2024
Interactive Depixelization of Pixel Art through Spring Simulation
Présenté par Simon Perche,
article,
slides
21/02/2024
Progressive Simulation for Cloth Quasistatics
Présenté par Guillaume Gisbert,
article,
slides
14/02/2024
Example-Based Procedural Modeling Using Graph Grammars
Présenté par Hugo Schott,
article,
slides
07/02/2024
Robust Low-Poly Meshing for General 3D Models
Présenté par Gabriel Meynet,
article,
slides
24/01/2024
Second-Order Finite Elements for Deformable Surfaces
Présenté par Bastien Saillant,
article,
slides pdf (sans vidéos),
slides
17/01/2024
Iterative 𝛼-(de)Blending: a Minimalist Deterministic Diffusion Model
Présenté par Bastien Doignies,
article,
slides
Chapitre 3
07/06/2023
Local Optimization for Robust Signed Distance Field Collision
Présenté par Bastien Saillant,
articles,
slides
24/05/2023
On Discrete Killing Vector Fields and Patterns on Surfaces
Présenté par Pierre Bourquat,
articles,
slides
03/05/2023
Every Model Learned by Gradient Descent Is Approximately a Kernel Machine
Présenté par Guillaume Gisbert,
articles,
slides
26/04/2023
A Generalized Ray Formulation For Wave-Optics Rendering
Présenté par Pacôme Luton,
articles,
slides
19/04/2023
A Practical Model for Realistic Butterfly Flight Simulation
Présenté par Hugo Schott,
articles,
slides
05/04/2023
GigaGan
Présenté par Simon Perche,
articles,
slides
29/03/2023
Sphere partitioning
Présenté par Pierre Hubert-Brierre,
articles,
slides
22/03/2023
Vision Transformers
Présenté par Olivier Pradelle,
articles,
slides
15/03/2023
Tabular data: Deep Learning is not all you need
Présenté par Bastien Doignies,
articles,
articles,
slides
08/03/2023
You Can Find Geodesic Paths in Triangle Meshes by Just Flipping Edges
Présenté par Pierre Bourquat,
articles,
slides
01/03/2023
SPH Simulation And Rendering
Présenté par Bastien Saillant,
Articles:
1,
2,
3,
4,
5,
6,
7,
8
slides
Chapitre 2
29/06/2022
Optimal Step Nonrigid ICP Algorithms for Surface Registration
Présenté par Pierre Bourquat,
articles,
slides
15/06/2022
Vector-field-synthesis
Présenté par Baptiste Genest,
slides
08/06/2022
A Deep Dive into Nanite Virtualized Geometry
Présenté par Gabriel Meynet,
siggraph presentation,
video
25/05/2022
On the Effectiveness of Weight-Encoded Neural Implicit 3D Shapes
Présenté par Nissim Maruani,
article,
slides
25/05/2022
Deep adaptive sampling for low sample count rendering
Présenté par Bastien Doignies,
article
18/05/2022
Functional maps
Présenté par Pierre Bourquat,
siggraph course 2016, missing slides
20/04/2022
Recursive analytic spherical harmonics gradient for spherical lights
Présenté par Loïs Paulin,
article
06/04/2022
Massively Parallel Rendering of Complex Closed-Form Implicit Surfaces
Présenté par Axel Paris,
article,
slides
30/03/2022
Parallel Weighted Random Sampling
Présenté par Basile Fraboni,
article,
slides,
code
02/03/2022
Structure-Aware Mesh Decimation
Présenté par Gabriel Meynet,
article
16/02/2022
Sampling from Quadric-based CSG surfaces
Présenté par Loïs Paulin,
article
01/02/2022
Normal-driven spherical shape analogies
Présenté par Pierre Bourquat,
article,
video,
slides,
code
25/01/2022
Neural Strokes: Stylized Line Drawing of 3D Shape
Présenté par Johanna Delanoy,
article,
slides
19/01/2022
Procedural Urban Forestry
Présenté par Axel Paris,
article,
slides
12/01/2022
KPConv : Flexible and Deformable Convolution for Point Clouds
Présenté par Olivier Pradelle,
article,
slides
Chapitre 1
28/04/2021
VR-based Student Priming to Reduce Anxiety and
Increase Cognitive Bandwidth
Présenté par Florian Ramousse,
article
07/04/2021
Watervoxels
Présenté par Jui-Ting Lu,
article,
slides,
demo
31/03/2021
Bim-Gis Integrated Geospatial Information Model Using Semantic Web and Rdf Graphs
Présenté par Diego Vinasco,
article,
slides
24/03/2021
Deep Image Prior
Présenté par Guillaume Gisbert,
article,
slides,
page,
code
17/03/2021
LIMP: Learning Latent Shape Representations with Metric Preservation Priors
Présenté par Clément Lemeunier,
article,
slides,
code
10/03/2021
Data Structures and Algorithms for Nearest Neighbor Search in General Metric Spaces
Présenté par Julien Lacombe,
article,
slides
03/03/2021
PointNet: Deep Learning on Point Sets for 3D Classification and Segmentation
Présenté par Olivier Pradelle,
article,
slides,
page,
code
24/02/2021
Fast Almost-Gaussian Filtering
Présenté par Basile Fraboni,
article,
slides,
code,
sample code
17/02/2021
Wasserstein Barycenter and its Application to Texture Mixing
Présenté par Loïs Paulin,
article,
slides
10/02/2021
Comparing 2D Vector Field Visualization Methods: A User Study
Présenté par Axel Paris,
article,
slides