Moka controlers
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operations-eye-positioning.hh
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1 /*
2  * lib-controler : Un contrôleur générique de scène 3D.
3  * Copyright (C) 2004, Moka Team, Université de Poitiers, Laboratoire SIC
4  * http://www.sic.sp2mi.univ-poitiers.fr/
5  * Copyright (C) 2009, Guillaume Damiand, CNRS, LIRIS,
6  * guillaume.damiand@liris.cnrs.fr, http://liris.cnrs.fr/
7  *
8  * This file is part of lib-controler
9  *
10  * This program is free software: you can redistribute it and/or modify
11  * it under the terms of the GNU Lesser General Public License as published by
12  * the Free Software Foundation, either version 3 of the License, or
13  * (at your option) any later version.
14  *
15  * This program is distributed in the hope that it will be useful,
16  * but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
17  * MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. See the
18  * GNU Lesser General Public License for more details.
19  *
20  * You should have received a copy of the GNU Lesser General Public License
21  * along with this program. If not, see <http://www.gnu.org/licenses/>.
22  */
23 
24 //******************************************************************************
25 // Ce fichier fait partie de "controler-operations.hh".
26 //******************************************************************************
27 
28 private:
29 
30 CVertex eye_coord;
31 
32 void calculEyePosition(TViewId AView, CParameterEyePosition * eye_pos,
33  CParameterAimedPosition * pt_view);
34 
35 public:
36 
37 // Calcule les coordonnees de l'oeil.
38 CVertex calculEyePosition(TViewId AView);
39 
40 
41 // Retourne un accesseur sur les coordonnees de l'oeil
42 // precedement calculees avec les fonctions horizontalRotationEye(),
43 // verticalRotationEye(), moveEye() ou moveEyeLateral().
44 const CVertex & getEyePosition() const;
45 
46 
47 // -------------------------------------
48 // Operations 3D
49 // -------------------------------------
50 
51 // Effectue une rotation horizontale de la camera de 'alpha' degres.
52 void horizontalRotationEye(TViewId AView,bool positive = true,float alpha = 0);
53 
54 // Effectue une rotation veticale de la camera de 'beta' degres.
55 void verticalRotationEye(TViewId AView,bool positive = true,float beta = 0);
56 
57 // Deplace la camera dans la direction de visee.
58 // 'coeff' indique la longueur du deplacement :
59 // Un nombre positif fait avancer, un nomber negatif fait reculer.
60 void moveEye(TViewId AView,bool positive = true,float coeff = 0);
61 
62 // Deplacement latéral de la caméra :
63 // 'coeff' indique la longueur du deplacement :
64 // Un nombre positif fait avancer sur la droite, un nomber negatif sur la gauche.
65 void moveEyeLateral(TViewId AView,bool positive = true,float coeff = 0);
66 
67 
68 // -------------------------------------
69 // Operations 2D
70 // -------------------------------------
71 
72 // Deplace le point de vue selon un axe.
73 void moveEyeX(TViewId AView,bool positive = true,float coeff = 0);
74 void moveEyeY(TViewId AView,bool positive = true,float coeff = 0);
75 void moveEyeZ(TViewId AView,bool positive = true,float coeff = 0);
76 
77 
78 //******************************************************************************