Moka controlers
Main Page
Namespaces
Classes
Files
File List
File Members
All
Classes
Namespaces
Files
Functions
Variables
Typedefs
Enumerator
Friends
Macros
operations-eye-positioning.hh
Go to the documentation of this file.
1
/*
2
* lib-controler : Un contrôleur générique de scène 3D.
3
* Copyright (C) 2004, Moka Team, Université de Poitiers, Laboratoire SIC
4
* http://www.sic.sp2mi.univ-poitiers.fr/
5
* Copyright (C) 2009, Guillaume Damiand, CNRS, LIRIS,
6
* guillaume.damiand@liris.cnrs.fr, http://liris.cnrs.fr/
7
*
8
* This file is part of lib-controler
9
*
10
* This program is free software: you can redistribute it and/or modify
11
* it under the terms of the GNU Lesser General Public License as published by
12
* the Free Software Foundation, either version 3 of the License, or
13
* (at your option) any later version.
14
*
15
* This program is distributed in the hope that it will be useful,
16
* but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
17
* MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. See the
18
* GNU Lesser General Public License for more details.
19
*
20
* You should have received a copy of the GNU Lesser General Public License
21
* along with this program. If not, see <http://www.gnu.org/licenses/>.
22
*/
23
24
//******************************************************************************
25
// Ce fichier fait partie de "controler-operations.hh".
26
//******************************************************************************
27
28
private
:
29
30
CVertex
eye_coord
;
31
32
void
calculEyePosition
(
TViewId
AView,
CParameterEyePosition
* eye_pos,
33
CParameterAimedPosition
* pt_view);
34
35
public
:
36
37
// Calcule les coordonnees de l'oeil.
38
CVertex
calculEyePosition
(
TViewId
AView);
39
40
41
// Retourne un accesseur sur les coordonnees de l'oeil
42
// precedement calculees avec les fonctions horizontalRotationEye(),
43
// verticalRotationEye(), moveEye() ou moveEyeLateral().
44
const
CVertex &
getEyePosition
()
const
;
45
46
47
// -------------------------------------
48
// Operations 3D
49
// -------------------------------------
50
51
// Effectue une rotation horizontale de la camera de 'alpha' degres.
52
void
horizontalRotationEye
(
TViewId
AView,
bool
positive =
true
,
float
alpha = 0);
53
54
// Effectue une rotation veticale de la camera de 'beta' degres.
55
void
verticalRotationEye
(
TViewId
AView,
bool
positive =
true
,
float
beta = 0);
56
57
// Deplace la camera dans la direction de visee.
58
// 'coeff' indique la longueur du deplacement :
59
// Un nombre positif fait avancer, un nomber negatif fait reculer.
60
void
moveEye
(
TViewId
AView,
bool
positive =
true
,
float
coeff = 0);
61
62
// Deplacement latéral de la caméra :
63
// 'coeff' indique la longueur du deplacement :
64
// Un nombre positif fait avancer sur la droite, un nomber negatif sur la gauche.
65
void
moveEyeLateral
(
TViewId
AView,
bool
positive =
true
,
float
coeff = 0);
66
67
68
// -------------------------------------
69
// Operations 2D
70
// -------------------------------------
71
72
// Deplace le point de vue selon un axe.
73
void
moveEyeX
(
TViewId
AView,
bool
positive =
true
,
float
coeff = 0);
74
void
moveEyeY
(
TViewId
AView,
bool
positive =
true
,
float
coeff = 0);
75
void
moveEyeZ
(
TViewId
AView,
bool
positive =
true
,
float
coeff = 0);
76
77
78
//******************************************************************************
lib-controler
operations-eye-positioning.hh
Generated on Tue Apr 9 2013 09:51:16 for Moka controlers by
1.8.2