00001 /* 00002 * lib-spamod : Visualisation des objets en discret. 00003 * Copyright (C) 2004, Moka Team, Université de Poitiers, Laboratoire SIC 00004 * http://www.sic.sp2mi.univ-poitiers.fr/ 00005 * Copyright (C) 2009, Guillaume Damiand, CNRS, LIRIS, 00006 * guillaume.damiand@liris.cnrs.fr, http://liris.cnrs.fr/ 00007 * 00008 * This file is part of lib-spamod 00009 * 00010 * This program is free software: you can redistribute it and/or modify 00011 * it under the terms of the GNU Lesser General Public License as published by 00012 * the Free Software Foundation, either version 3 of the License, or 00013 * (at your option) any later version. 00014 * 00015 * This program is distributed in the hope that it will be useful, 00016 * but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of 00017 * MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. See the 00018 * GNU Lesser General Public License for more details. 00019 * 00020 * You should have received a copy of the GNU Lesser General Public License 00021 * along with this program. If not, see <http://www.gnu.org/licenses/>. 00022 */ 00023 00024 /****************************************************************************** 00025 * Fichier : Ineq_Op.h * 00026 * Auteur : DEXET Martine * 00027 *----------------------------------------------------------------------------* 00028 * Ce fichier contient les spécifications des routines qui permettent de * 00029 * créer et de choisir les bonnes inéquations pour la vue analytique. * 00030 * * 00031 *****************************************************************************/ 00032 00033 00034 #ifndef INEQ_OP_H 00035 #define INEQ_OP_H 00036 00037 #include "g-map.hh" 00038 #include "inequation.hh" 00039 00040 namespace GMap3d 00041 { 00042 00043 // Calcul des inéquations des sommets de l'objet. 00044 void Create_Vertex_Ineq(CGMap * G, CDart * dgm, int markVertex); 00045 00046 // Calcul des inéquatons des arêtes de l'objet. 00047 void Create_Edges_Ineq(CGMap * G, CDart * dgm, int markEdge); 00048 00049 // Calcul des inéquations des faces de l'objet. 00050 void Create_Face_Ineq(CGMap * G, CDart * dgm, int markFace); 00051 00052 // Calcul des inéquations des cellules de l'objet. 00053 void Create_Ineq(CGMap *G); 00054 00055 // Calcul de la boite englobante d'une cellule. 00056 void Calculate_Bounding_Box(CGMap * G, CDart * d, TOrbit o, float minMaxXyz[6]); 00057 00058 // Mise à jour de la variable used des inéquations visibles des sommets. 00059 void Ineq_Vertex_Set_Unused(CGMap * G, CDart * d, TOrbit o, float minMaxXyz[6]); 00060 00061 // Choix des inéquations visibles des sommets pour l'objet. 00062 void Compare_Ineq_Vertex(CGMap* G, CDart* d, int markVertex); 00063 00064 // Choix des inéquations visibles des arêtes pour l'objet. 00065 void Compare_Ineq_Edge(CGMap* G, CDart* d, int markEdge); 00066 00067 // Choix des inéquations visibles de l'objet. 00068 void Choose_Ineq(CGMap* G); 00069 00070 } // namespace GMap3d 00071 00072 #endif